logo Calivita
Twój Koszyk obecnie jest pusty
newsleter  zostań klubowiczem  produkty calvita  zestawy 

Wiesz więcej – żyjesz zdrowiej!

Pierwszym krokiem do harmonii, zdrowia i szczęścia jest zyskanie świadomości, jak żyć, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia choroby i cieszyć się dobrą formą psychiczną.

Sama wiedza to jednak za mało. Następnym krokiem jest: wykorzystanie teorii w codziennej praktyce. Bo co wynika z tego, że wiemy, że profilaktyka zdrowia jest ważna, ale w tym kierunku nic nie robimy.

Jest tak jak z dziećmi – wiedzą, że chipsy są niezdrowe, ale nic z tego nie wynika, bo jedzą je dalej.

Świadomie lub nieświadomie sami wpływamy na zdrowie. Ale czy niewiedza będzie naszym usprawiedliwieniem? Dostęp do informacji w obecnym czasie jest powszechna i łatwo dostępna. .

Dieta nastolatka, odżywianie młodzieży.Zdrowie to proces, który trwa przez całe życie. Na ten proces mają wpływ kompleksowe działania:

- odpowiednie odżywianie i  suplementacja, ruch, umiejętne radzenie sobie ze stresem, pozytywne nastawienie do życia.

Często zastanawiamy się, dlaczego niektóre osoby wyglądają znacznie młodziej, niż wskazuje liczba przeżytych przez nich lat. Dlaczego ich wiek biologiczny jest niższy niż wiek metrykalny. Dlaczego u niektórych osób odporność jest tak duża, że praktycznie wcale nie chorują.

Dzieje się tak dlatego, że ich organizmy są zdrowe i sprawne w budowaniu nowych komórek. Nasz organizm podlega nieustannej przemianie. Procesowi obumierania komórek towarzyszy jednocześnie proces powstawania nowych komórek. 

Na ogół wiemy, że powinniśmy jeść dużo warzyw i owoców, unikać tłustego jedzenia, jeść dużo ryb, że gotowane pokarmy zdrowsze są od pieczonych, nie powinniśmy dużo solić oraz ograniczyć spożywanie alkohilu i unikać cukru. Szukamy róznych diet, ale musimy zrozumieć, że nie ma diety cudownej, bo obowiązywałaby ona wszystkich  .... i wszyscy byliby zdrowi i smukli. Jak sprawić abyśmy mieli tak dobrą kondycję i odporność?


Podstawową sprawą jest:

  1. Pozbywanie się z organizmu skutków ubocznych trawienia oraz toksyn, które pojawiają się w nim z powodu nieprawidłowej diety. wówczas nasz organizm będzie mógł sprawniej odtwarzać komórki, zastępując obumarłe nowymi. 
  2. Dbanie o zrównoważoną dietę i odpowiednio zbilansowaną,  aby spowolnić naturalny proces starzenia się.
  3. Sięganie po suplementy, aby naszą dietę wzbogacić o brakujące bioenergetyczne składniki. 

Na podstawie badań można stwierdzić, że żywność, którą obecnie mamy na rynku często nie jest w pełni wartościowa, jest w niej o wiele mniej substancji odżywczych i minerałów. Nie tylko wysoce przetworzone produkty zawierają znikome ilości wartości odżywczych, ale nawet owoce i warzywa różnią się od tych, które mieliśmy 50 a nawet 20 lat temu. Dlatego nawet ci, którzy starają się odpowiednio komponować codzienny jadłospis, nie są w stanie idealnie się odżywiać. 

Profesor Aleksander Ożarowski w wywiadzie dla pisma "Moje zdrowie" już kilka lat temu powiedział "Gdybyśmy dzisiaj chcieli dostarczyć do organizmu niezbędnych dawek witamin, biopierwiastków drogą normalnego odżywiania, musielibyśmy spożyć takie ilości pokarmu, że nasz układ pokarmowy by temu nie podołał. Dziś jesteśmy skazani na suplementację".

Dobrze dobrany suplement:

  1.    Powinien zapobiegać występowaniu niedoborów składników odżywczych, dostarczć nam brakujących witamin, makro i mikroelementów, pierwiastków śladowych  oraz antyoksydantów i jednocześnie powinien nas odtruwać. 

Typowa dieta u większości badanych osób osób prowadzi do znacznych niedoborów niezbędnych witamin i minerałów. W badanej grupie 22500 osób ani jedna nie spożywała jedzenia, które zapewniałoby właściwy poziom podstawowych mikroelementów.

Najczęściej typowe niedobory dotyczyły:
- witamin antyoksydacyjnych A i E, witaminy B6, składników mineralnych kości ( wapnia i magnezu) oraz żelaza i cynku, witaminy D,        tiaminy, ryboflawiny, witaminy B12, miedzi i chromu. 

W suplemencie ilość witamin i minerałów jest tak dobrana, by z jednej strony zapobiec niedoborom, a z drugiej strony uniknąć nadmiaru. 

           2.  Powinien spowalniać starzenie oraz zapobiegać chorobom związanym z procesem starzenia

(jak: choroby układu sercowo-naczyniowego, nowotwory, choroby zwyrodnieniowe, choroba Parkinsona, Alzheimera). Najważniejszą rzeczą jest utrzymanie w organizmie prawidłowej struktury DNA. Uszkodzeniom DNA może zapobiec suplementacja naturalną witaminą C i E, a także mikroelementy antyoksydacyjne (karotenoidy, kwas liponowy, katechiny z zielonej herbaty, izoflawony sojowe). Dzienne dawki składników ( 500 mg witaminy C, 300 j.m. (jednostki międzynarodowe) witaminy E, 30 µg witaminy B12, 600 µg kwasu foliowego, 175 flawonoidów, 15 mg różnych karotenoidów oraz inne ważne mikroelementy odżywcze) są niekiedy kilkakrotnie większe niż zalecane dawki dzienne przez RDI ( Reference Daily Intake) ale właśnie takie dzienne dawki suplementacyjne zapewniają optymalne funkcjonowanie naszego organizmu.mogą doprowadzić niedobory witaminy B6 i B12, kwasu foliowego, niacyny, witaminy C i E, żelaza oraz cynku.
 

           3.  Powinien wspomagać zdrowie, szczególnie układ sercowo-naczyniowy.

 Dobry zestaw suplementacyjny powinien zawierać: witaminę E i C, karotenoidy, flawonoidy, witaminę B6 i B12, wapń oraz magnez.

          4.  Powinien zawierać składniki odżywcze zapewniające prawidłowe funkcjonowanie układu kostnego.

 Do najważniejszych suplementów niezbędnych do funkcjonowania układu kostnego należą: wapń, magnez, witamina D, witamina K,
 bor, krzem i fitoestrogeny (izoflawony sojowe).
Osoby dorosłe powinny spożywać od 100 do 2000 mg wapnia dziennie, natomiast średnie spożycie dzienne wynosi ok. 700-800 mg.
Suplementacja powinna dostarczyć więc dodatkowo ok. 500 mg tego minerału. Niedobór magnezu prowadzi do zmniejszenia gęstości kości.
Dzienna dawka powinna minimum 250 mg magnezu w suplemencie.Witamina D3 także powinna dołączyć do tej grupy w dawce dobowej 400 j.m.
Dzienne dawki pozostałych składników powinny wynosić : około 40 µg witaminy K, po 3 mg boru i krzemu oraz 10 mg izoflawonów sojowych (odpowiednik 10 g białka sojowego)

           5.  Powinien regulować poziom insuliny i działać korzystnie na metabolizm glukozy.

Mogą tu pomóc antyoksydacyjne witaminy C i E, duże ilości kwasu liponowego, magnezu, cynku i chromu. Cukrzycy towarzyszy niedobór cynku i magnezu (wydalane są z moczem).

Zaleca się w dziennej dawce stosowanie: chromu 200 µg, cynku 15 µg, magnezu 250 mg, 

Dzienne dawki suplementacyjne, mające znaczenie w poprawie metabolizmu glukozy wynoszą dla: witaminy e 300 j.m., witaminy C 500 mg, kwasu liponowego dawka profilaktyczna 30 mg (dawka lecznicza do funkcjonowania obwodowego układu nerwowego w cukrzycy wynosi 600 mg). 

           6.  Powinien wzmacniać układ odpornościowy. 

Na układ odpornościowy duże znaczenie mają: witamina A, C, E, B6, cynk i selen. Niedobór wit. A prowadzi do osłabienia odporności, co zwiększa nam ryzyko infekcji, które prowadzą do dalszej utraty tej witaminy. Z kolei podczas infekcji wirusowych wzrasta zapotrzebowanie na witaminę C. Odporność komórek organizmu poprawia witamina E w ilości od 100 do 400 j.m. Witamina B6 wzmaga odporność u osób starszych w dawce 2 do 3 mg dziennie. Udowodniono także znaczenie działania cynku i selenu w podnoszeniu odporności. 

Ale odżywiać, wzmacniać organizm można dopiero po okresie odtrucia i oczyszczenia naszych jelit.  

Jak dbać o własne zdrowie, aby cieszyć się nim jak najdłużej podpowie lekarz Sławomir Spandoeck - wspomina on o produkcie Polinesian Noni

 


 

 

KONTAKT

suplementyok - sklep - kontakt

 

Formularz Kontaktowy


info@suplementyok.pl


logo2 Calivita
SuplementyOK COPYRIGHT © SuplementyOK '2011. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona ta jest prowadzona, zarządzana i stanowi własność Niezależnego Dystrybutora produktów CaliVita International. Autor strony ponosi wyłączną odpowiedzialność za poszczególne treści, jak i całkowitą zawartość strony internetowej. CaliVita© International ani żaden z jej oddziałów działających w poszczególnych krajach nie ponoszą odpowiedzialności za tę witrynę. Produkty w ofercie CaliVita© International, występujące na tej stronie internetowej, posiadają status suplementu diety, odnoszą się do nich odpowiednie oświadczenia zdrowotne i nie mogą mieć zastosowania oświadczenia medyczne. Żadne oświadczenie, stwierdzenie, opinia lub informacja odnosząc się do któregokolwiek suplementu diety nie mogą zastępować porady lekarskiej.